Reedene Õpetajate Leht: iga kõne äratab deemoni, proua Ilvese külaskäik Soome kooli, pastorist koolijuht

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpetajate Leht
Õpetajate Leht Foto: Õpetajate Leht

Homses Õpetajate Lehes kirjutab Ilmar Raag, et ka kõige ühetähenduslikuma sõnumi puhul tekib alati ka negatiivne tõlgendus; presidendiproua Evelin Ilves vahendab oma külaskäiku Soome kooli, professor Martin Ehala avaldab lootust, et koolis kasvab funktsionaalse keeleoskuse arendamise osakaal; samuti on lehes intervjuu Tartu kutsehariduskeskuse uue pastorist koolijuhi Andrus Mõttusega.

Ilmar Raag: iga kõne äratab deemoni

Filmirežissöör Ilmar Raag analüüsib Õpetajate Lehes oma koolivägivalda kirjeldava filmi «Klass» tõlgendusi. Selgus, et stseenidest, mis olid filmis mõeldud hukkamõistvatena, said paljud poisid aru hoopis risti vastupidi. Raag leiab, et negatiivne tõlgendus tekib alati ja igal juhul, ükskõik kui püha või ühetähenduslik sinu sõnum ka poleks, sest keel ise ei võimalda öelda midagi absoluutselt ühetähenduslikku. «Niipea, kui me hakkame rääkima korraga paljudele kuulajatele, tekib alati inimesi, kes tõlgendavad meie sõnumit täpselt vastupidiselt,» kirjutab Ilmar Raag.

Evelin Ilves: Eesti kool Soomes

Presidendi abikaasa Evelin Ilves kirjutab Õpetajate Lehes oma külaskäigust Soome kooli, mida võib ühtlasi pidada ka eesti kooliks. «Kuigi üle Latokartano kooli läve astub igal hommikul ligi 700 õpilast, pole kusagil kõledat riidehoidu ega treppidel trügimist,» kirjeldab Evelin Ilves kooli, kus õpib koguni 181 eestlast.

Martin Ehala: emakeeleõpetus on suure murrangu alguses

Tartu Ülikooli professor Martin Ehala avaldab Õpetajate Lehes lootust, et eesti keele grammatikaõpetuse mahu vähendamine gümnaasiumiastmes on algus suurele muutusele, mille tulemusena väheneb grammatikaõpetuse osakaal veelgi, et selle arvelt saaks kasvada funktsionaalse keeleoskuse arendamine. «Grammatikaõpetuse vähenemine ei tähenda õigekirjaõpetuse suretamist, pigem vastupidi,» kirjutab professor Ehala. «Uus emakeeleõpetuse metoodika õpetab õigekirja üsna väikeste grammatikamõistete pagasiga, toetudes põhiliselt analoogiale ja intuitiivselt mõistetavaile keelekategooriatele.»

Pastorist koolijuht Andrus Mõttus

Õpetajate Leht intervjueerib Tartu kutsehariduskeskuse uut direktorit Andrus Mõttust, kes on pool elu juhtinud äriettevõtteid ja ordineeriti möödunud aastal kirikuõpetajaks. 41- aastane Andrus Mõttus on jõudnud lõpetada koguni kolm ülikooli: Maaülikooli majandusteaduskonna, Tartu Ülikooli kehakultuuriteaduskonna ja Tartu Teoloogia Akadeemia. Aastaid äriettevõtteid juhtinud leidis aga ühtäkki, et ainult äriomanikele rahateenimine tähendaks tühja elatud elu ja otsustas tegelda millegagi, millel oleks ka sügavam missioon.

Mart Laar: Kui saaks sellest 700-aastasest orjapõlvest lahti

Ajaloolane ja poliitik Mart Laar leiab Õpetajate Lehe raamatuküljel värsket teost «Eesti ajalugu II» käsitledes, et see võitleb ideologiseeritud ajaloo vastu, aga samas on muistne vabadusvõitlus omamoodi rahvuse tüvi ning võib-olla tuleks püüda leida ajaloo uurimisel hoopiski oma, Eesti viis. Laar avaldab arvamust, et veel suuremat «revolutsiooni» on oodata tõenäoliselt peagi ilmuvast «Eesti ajaloo» 1. köitest.

Muuseumipedagoogika erileht

Tänase Õpetajate Lehe vahel on ka neljaleheküljeline erileht Muuseumipedagoogika, mis tutvustab muuseumide rolli ja võimalusi haridusmaastikul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles