Kahjuks ei too selgust ka planeeritud filmiinstituut ja nii hulbime me taas sogases vees edasi ja püüame imega sealt kuldkala kätte saada.
Ka «Eesti Vabariik 100» juubelifilmide rahastamisel on palju lahtisi otsi. Kui juubelifilmide eelarvete kogusumma võrra tõuseks ka filmiinstituudi või EFSA eelarve, võiks rääkida unistusest, et juubelijärgsel aastal jõuame peaaegu mõistliku riikliku toetuseni ka eesti filmi puhul.
Valentin Kuik
režissöör
1.–5. Kõik välisosalusega tehtud mängufilmid.
Neis joonistuvad välja võõrfirmadega tehtava koostöö vaimsed suundumused, samuti välisilmale pakutav pilt Eestist ja eestlastest.
Esimene globaalse haarde, teine kultuuriloolise väärtuse, kolmas ja neljas kujundliku, veenvalt esitatud hoiatava sõnumi pärast. Pluss professionaalne küpsus, millega kõik neli on tehtud.
+ Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva tähistamiseks korraldatav filmiideede konkurss.
- Konkursil osaleda soovivatele autoritele pandud eelnev kohustus leida tootjafirma, kes idee realiseeriks. Kuna enamik firmasid asub Tallinnas, muudab see konkursi pealinnakeskseks.
Edith Sepp
kultuuriministeeriumi filminõunik
70 000 vaatajat kõneleb enda eest. Tänapäeva ühiskonnakorralduse peegelpilt, mis naeruvääristab kuulsuse ja võimu fenomeni, ka rahvusvaheliselt aktuaalset teemat.
«Eestlanna Pariisis» – filmipoliitiline suursaavutus: eesti lugu, mille režissöör, produtsent ja üks peaosatäitjatest on eestlased, sai suurema osa rahast Prantsusmaalt.
«Kõik muusikud on kaabakad» – temaatiline ja filmikeeleline isikupära ja värskus, mis oma ebatäiuslikus lõpptulemuses mõjub positiivse üllatusena.
«Saarte värvid» – kannab üldistust, ent töötab ka suurepärase muusikute portreefilmina, tekitab emotsiooni ja paneb tajuma looduse ja muusika kooskõla. Suurepärane meditatsioon teemal «vaimsus ja sügavus».