Alkoholitööstuse kõneisikud räägivad pealtnäha mõistlikku juttu mõõdukast joomisest ja vaatavad purjus olemisele avalikult viltu. Samas kõneleb reklaam sootuks muud. Eesti alkoholireklaamide kogu Youtube’is on väärt kriitilist pilku. Sisestades otsingumootorisse näiteks «Saku reklaam», näeme, et sõprade kohus on pehmoks keeranud mehele tema sisemist macho’t meelde tuletada kohati vägivaldse pehmotõrjega.
Paljude alkoholireklaamide keskne idee on, et «normidele vastav» maailm on kammitsetud, piirav ja igav (probleem). Appi tuleb alkohol (lahendus).
Kui käsitleme nii ennetust kui alkoholireklaami omavahel võistleva teabena, mis püüavad mõjutada käitumist vastupidistes suundades, torkab paratamatult silma alkoholireklaami tohutu edumaa. Kui need kaks leeri oleks erakonnad, ei oleks valimistulemuses erilist kahtlust.
Eestis on alkoholitööstus pika puuga võitnud – avalik debatt on tööstuse pakutud käsitluse alkoholist kui vabaduse määrdeainest omaks võtnud. Inimesed, eriti aga need, kellel on kõige suurem oht alkoholi tõttu vara surra või sõltuvusse sattuda, räägivad kõige veendunumalt, et alkoholi joomine on vabadus, mida ei tohiks nulltolerantsiga piirata.
Riina Raudne kaitses hiljuti Johns Hopkinsi ülikoolis doktorikraadi rahvatervise erialal.