Inimõiguslane: taoline reklaam ei too issit koju tagasi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kampaania plakat "issi, kus sa oled?"
Kampaania plakat "issi, kus sa oled?" Foto: Yksivanem.com

Hüljanud isadele viitav üksikvanema-reklaamikampaania viitab õigele probleemile, kuid valel moel, kommenteerib Eesti Inimõiguste Keskuse võrdse kohtlemise programmi juht Marianne Meiorg Postimehe arvamusportaalis.

Kampaania pöörab tähelepanu suurele sotsiaalsele probleemile Eestis. Statistiliselt on üksikvanemateks Eestis valdavalt naised ning tihti on nad jäetud täiesti omapäi nii lapse kasvatamises kui kasvatamisega kaasnevate kulude katmises. Selle tulemusel on riik silmitsi laste vaesuse probleemiga. Seega probleem, millega tuleb tegeleda, on Eestis kahtlemata olemas.

Küsimus on pigem selles, kas antud kampaania on selle probleemi lahendamiseks parim vahend.

Kui eesmärk on neid mehi, kes oma lastest on kaugenenud, perekonna juurde tagasi tuua, siis pole kindel, kas selliste soostereotüüpide kinnistamine, et ainult isad ei hooli oma perekonnast, on parim võimalik viis seda saavutada.

On ju ka aktiivseid isasid, kes on moodustanud MTÜ Isade eest, et samuti soostereotüüpidega võidelda.

Tõenäoliselt oleks tõhusam selle teema puhul tegeleda soolise võrdõiguslikkuse arendamisega ning ühiskondlike hoiakute muutmisega, mis näeksid ette mõlema vanema võrdset koormust pereelus ja samamoodi ka tööelus.

Antud kampaania eesmärkide algpõhjuseks ongi Eesti ühiskonnas juurdunud soorollid perekonna- ja tööelus ning see on see, millega peaks kindlasti tegelema.

Anonüümseks jääda soovinud isa kurtis Õhtulehele, et teda haavas MTÜ Üksikvanema Heaks kampaania, millega seoses on üle Eesti tänavatel plakatid kurva näoga lastest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles