Kuid meil on siiski hea meel, et osad olulised teemad ja punktid on sisse mahtunud. Me peame oluliseks alkoholiaktsiisi pikemaajalise strateegia juurutamist. Alkoholimüügi suunamine eraldi kassadesse on kindlasti samm õiges suunas. Kontrollida kümne kassa asemel ühte on kahtlemata alaealiste ja joobes inimeste vanuse ja joobeseisundi tuvastamiseks hulga efektiivsem.
Kui me jõuaksime tõepoolest ka tulemuseni, et alkoholireklaamidest kaotataks inimese kasutamise õigus ja seeläbi eluviisi esitlemine, oleks see väga positiivne.
Alaealiste alkoholi kättesaadavuse üheks efektiivsemaks meetmeks oleks Põhjamaades hästi toimivad riiklikud jaemüügi monopolid, mille sihiks on alkoholi müümise protsessist võtta ära kasumi vajadus ja soov.
Karskusliit on aastaid väljendanud toetust alkoholireklaami täielikule keelamisele. Teaduslikud uurimused on selgelt tõestanud, et reklaamimine suurendab alkoholi tarvitamist ja eriti just noorte puhul.
Arvestades, millise ainega on tegemist – sõltuvusainest teratogeeni, närvimürgi ja vähkitekitava ainega – pole selle tarvitamise propageerimine mitte mingil moel õigustatud. Pealegi töötab see vastu igasugusele ennetustööle.
Kui laps kuuleb koolis loenguid alkoholi kahjulikkusest ning seejärel näeb õhtul telerist, lehest, internetist pea piiramatult lahedaid alkoholireklaame, siis on raske arvata, milline sõnum teismelise jaoks valitsevaks osutub.
Mis puudutab paljuräägitud alkoholivabu päevi, siis peaksime silmas pidama, et iga meede on efektiivne siiski just teatud eesmärkide saavutamiseks. Pean selliste päevade kehtestamist oluliseks samadel põhjustel, miks meil on ka näiteks lastekaitsepäev. See on päev, mis võimaldab teemat kaalukamalt käsitleda, korraldada seminare-konverentse, avaldada mahukamaid artikleid jne. Pean oluliseks juba seda, et riik on seeläbi välja ütlemas, et meie elus peaks olema mõiste «alkoholivaba».