Sisuliselt tegelesid otsustajad iseendi süsteemse premeerimisega. Ühe järjekordse piinliku hääletuse järel tegin ettepaneku muuta süsteemi – toimetuste juhatajad preemiatele ei kandideeri. Mul oli kaks argumenti – esiteks näeb pidev iseenda premeerimine altpoolt vaadatuna välja ebaaus, teiseks läheb madalamat palka saavatel reporteritel seda preemiat – 500 krooni kätte – igapäevaelus rohkem vaja.
Mis te arvate, mis juhtus? Asja ei võetud isegi kaalumisele. Seltskond lasi sirge seljaga edasi – kolmest naisjuhist moodustunud huvigrupp kiitis (loe: puges) aga peatoimetajat ning ülejäänud toimetuste juhatajad tegid oma tööd vaikselt edasi.
Miks ma seda lugu nüüd räägin? Umbes sama võrdlus tekkis mul, nähes viimasel ajal politsei- ja piirivalveameti juhtkonnas toimunud personalivangerdusi. Esiteks võeti tööle peadirektori asetäitja varade alal, siis loodi peadirektori sõbrale uus kõrge ametikoht mereseirebüroos ja kolmandaks sai salamahti ammu Tallinna tööle tulekust unistanud Ida prefekt endale peakontoris kõrgepalgalise nõunikukoha.
Liites nende kolme ametimehe palgakulule sotsiaalmaksu, saame igakuiseks lisaväljaminekuks umbes 10 000 eurot. See on raha, mis riigiametites paistab juhtkonna isiklikuks hüvanguks olevat alati mõnelt eelarverealt võtta.
Nüüd pangem siia kõrvale hiljutine uudis Lihulast, kuhu 580-eurose brutopalgaga ühtegi politseinikku tööle ei leita. Ka kohaliku omavalitsuse pakutav tasuta korter ei meelita. Ma mõistan, et palk on seadusega määratud. Kuid ükski seadus ei keela juhtkonnal selle ametikoha täitmiseks luua mõneks ajaks eritingimusi – premeerimissüsteemi või muid boonuseid.