See juuni alguse päikeseline päev oli lennukitäiele lastekodulastele nagu pidupäev, sest päris lennuk viis nad Saaremaale ekskursioonile. Avaruse tunne ja sõõm Eesti õhku. Kui keegi oleks liuelnud selle lennuki kõrval, mis Tallinnast tulles tavakõrguse asemel viis korda madalamal lendas, oleks õhumasina akendest paistnud allavaatavate laste rõõmsad näod nagu nõukaaegses multifilmis.
Ja eks see reis pigem filmi moodi oligi. Sest tavaelus ju Boeing Saaremaale ei lenda ja veel vähem sõidutab ta sinna tasuta lapsi. Ning veel vähem pääsevad sajad saarlased lennumasina ümber tunglema ja seda seestpoolt uudistama nagu tookord lennupäevadel. Aga see on vaid üks näide, mida võimaldab riigile kuuluv lennukompanii.
1993. aastal lendas Lennart Meri esimest korda Estonian Airiga riigivisiidile ja loomulikult pidi lennuk teda ootama. Tagasiteel serveeriti presidendile tema soovi järgi kaerahelbeputru. See oli auasi. Toona oli meie jaoks ülimalt tähtis, et meil oli oma president, pank, politsei, piirivalve, sõjavägi... ja ka oma sinivalgete tiibade ning rahvuslike hellitusnimedega õhumasinatest koosnev lennukompanii.
Ma ei räägi äritulemustest. Iga majandusinimene ütleb, et ainus mõistlik mõte on agoonias lennufirma sinilinnud riigi rahakoti küljest võimalikult ruttu lahti haakida ja vabadusse lasta. See oleks ka vaevlevale ettevõttele enesele kahtlemata parim lahendus. Estonian Airi töö riigi visiitkaardina on olnud tänuväärne, aga kui legendid unustada, siis tegelikult on need lennukid täiesti tavalised transpordivahendid.