Võime muidugi kujutleda, et noored võiksid eestluse aatest lähtudes valida endale tee, mille tagajärjel nad oma lääne kolleegidest mitu korda kehvemalt läbi ajavad, kuid õppejõuna tean, et lapsevanemate soovitused ja mõjutused laste elutee valikuks on vägagi materialistlikud. Seega näeme pikemas perspektiivis võimekate noorte inimeste emigratsiooni progresseeruvat, aga võib-olla ka plahvatuslikku kasvu.
Selle tagajärjel langeb meie võimekus kõiki ülalloetletud riigi funktsioone ülal pidada samuti kasvavas progressioonis. Mille tagajärjel peavad kõik, kes Eestisse jäävad, leppima sellega, et igal järgmisel kümnendil elame natuke kasinamalt kui eelmisel ning iga järgmine põlvkond elab natuke kehvemini kui eelmine. Ja kui piisavalt suur hulk inimesi omakorda seda teadvustab, siis kukub meie riik kokku üsna lühikese aja jooksul.
Mõistagi ei saa kõik riigi funktsioone täitvad inimesed palka, mille suurusjärk on võrdne õpetajate omaga. Meil on välja kujunenud olukord, kus riigielu «korraldajad» elavad mitte lihtsalt oluliselt paremini kui riigi funktsioonide elluviijad, vaid nad elavad hoopis teistsugust elu. Ning selles peitub järjekordne tegur, mis inimesi Eestist võõrandab. Osa meie riigielu «korraldajaist» saab palka, mis on küll väiksem kui nende lääne kolleegidel, kuid mille ostujõud läänega ühise hinnataseme puhul lubab neile euroala kolleegidega võrreldavat elukvaliteeti. Need on meie vastloodud riigiaadli esindajad.
Poliitiline võõrandatus tekibki sellest, et maksumaksja vahenditest euroala elustandardit toetavat palka saavad riigiaadli esindajad üritavad veenda sama maksumaksja arvel hoopis teistsugust elu elavaid töötajaid selles, et Eesti riik on nüüd põhimõtteliselt valmis, et tasakaalus eelarve on põhivaldkondade vahel juba jagatud, mistõttu teie sissetulek peabki jääma sõltuvusse teie lahtrist riigieelarves jne jne. Jätkaku lugeja seda väidete loetelu ise, meenutades valitsuse liikmete reaktsiooni õpetajate ja arstide streigile.