Siinkohal ei hakka ma raamatu sisu ümber jutustama. Muuli kirjeldab olulisi arenguid ja suuremaid «skandaale», seda kohati vägagi põnevalt. Ajaloolase vaatevinklist olnuks rohkem poliitikat ja vähem «skandaale» ja intriige võib-olla soovitavam olnud, kuid see jäägu lugeja otsustada. Kahju on, et näiteks elamispindade privatiseerimist mainitakse vaid möödaminnes, kuigi see puudutas rahvastiku enamust. Vahel jäi mulle mulje, et Muuli alahindab veidi eesti ekspertide ja nõunike mõju olulistele reformidele. Samuti ei pöörata peaaegu üldse tähelepanu Isamaa koalitsioonipartneritele.
Ajalugu puudutava ajakirjandusliku töö nõrk koht seisneb selles, et ajaloolasel on enamasti kasutada rohkem aega, et enne kirjutama asumist viia end paremini kurssi ajaloolise kontekstiga. Selle tõenduseks olgu toodud kaks näidet. Muuli jaoks on 1992. aasta Eesti majanduslike probleemide peamiseks põhjuseks sõltumine Venemaast. See oli kindlasti üks faktoreid, kuid enamiku Eesti ja ka teiste endiste Nõukogude liiduvabariikide majandusprobleemidest tekitas alates 1987. aastast toimunud käsumajanduse järkjärguline kokkukukkumine, mille asemele ei olnud veel asunud toimiv turumajandus. Mahukad uurimused, mis käsitlevad postsotsialistlikku transformatsiooni, just seda rõhutavadki.
Muuli rõhutab õigesti, et Eestis toimunud privatiseerimisel oli eeskujuks Saksa Treuhand. Kuid tema väide, et «Erastamisagentuur töötas oma parematel päevadel sama viljakalt kui Lääne-Saksamaa raha ja oskustega rajatud Treuhand» (lk 240) on jumal tänatud vale. Saksa Treuhand lõpetas oma tegevuse üle 200 miljardilise Saksa marga suuruse kahjumiga, tegemist oli ühe suurima pankrotiga globaalse majandusajaloo jooksul. Sakslased tegid nimelt vea, et saneerisid esmalt ettevõtted kalli raha eest ja seejärel müüsid need maha, samas kui Eestis müüdi need enam-vähem kohe maha.