Ka Salu ei eita, et ühiskond, teadmised ja kunstitaju on omavahel seotud. Siinkirjutaja arvates pole ta aga selles veendumuses järjekindel ehk ei rakenda seda kaasaegse kunstiprotsessi seletamisele.
Osalt on see tingitud sellest, et autor on oma mõttekonstruktsiooni üles ehitanud selgelt mittetõestele väidetele. Esiteks ta liialdab, väites, et kaasajal tehtavas kunstis on kadunud tema mõistes «iluga» tegelejad. Tegelikkus siiski näitab, et traditsioonilised väljendusvahendid ja teemad pole kusagile kadunud ning uued probleemid ja meediumid on leidnud endale koha nende kõrval. Ka pole publik kunstist võõrandunud ning ka kaasaegsel aktuaalsete sotsiaalsete probleemidega tegeleval, «iluvaenulikul» kunstil on arvukas auditoorium, kes on valmis näitustele pääsemiseks järjekorras seisma.
Kohe meenuvad sabad Tate’i galeriis, Kasseli «Documental», Pariisi Pompidou keskuses jm. Selle huvi taga on üsna kindlasti nimelt haridusprogrammid, mis on lääne kultuuriruumis toiminud juba mitukümmend aastat (kes meist poleks kohanud näitusesaalides õpetajatega teoste ees istuvaid lasteseltskondi). Ka suurel osal eesti noortest ei näi «teistmoodi» kunsti vastuvõtmisega olevat erilisi probleeme.
Sotsiaalkriitika kui üks kunsti funktsioone ja «inetus» kui üks võimalus seda väljendada on seega pigem aktsepteeritud reaalsus. Prantsuse tänapäeva tuntumaid filosoofe Jacques Ranciére on kõne all olevat kunstimuutust nimetanud «esteetika saamiseks eetikaks» ja küllap on tal õigus (vt ka paralleeli valgustusajastu ideede ja praktikatega). Muidugi on sellel pöördel ka küllalt kriitikuid.
Neisse vaidlustesse sekkumata tahan viidata selles kontekstis olulisemale, mis ehk eelnevast ka välja tuli: kunstikompleks on juba ammu toiminud ideede ja väljendusvahendite konkurentsi tingimustes. Eriti tänapäevast kõneldes ei saa rääkida «inimesest» ja ainuvalitsevatest universaalväärtustest ning -hinnangutest vaid ikka erinevatest huvidest, mida muu hulgas on kujundanud ka teadmisloome. Kunsti ja ka teadmiste suhe maailmaga oli ja on dialoogiline. Kunstile omane refleksiivsus, maailma mõistmise ja tõlgendamise tahe teeb selle huvitavaks ja see toob näitusesaalidesse inimesi, kes ei defineeri kunsti (nagu ka muusikat, teatrit, kirjandust) «ilusa» kaudu ega taju ka seetõttu «koledat» kunsti psühholoogilise vägivallana.