Estonian Airile ei ole pea kunagi antud aega rahulikult üht ärimudelit sisse töötada ning just see on ka paljude selle hädade põhjus, kommenteerib tartlane ja TÜ õppejõud Urmas Loit Postimehe arvamusportaalis.
Urmas Loit: Estonian Airi hukutav strateegiate paraad
Reisija positsioonilt on pidevast strateegiate vaheldamisest raske aru saada. Iga plaan vajab kasvõi klientide inertsuse tõttu sissetöötamisaega.
Mäletan, et Erkki Urva lasti Estonian Airi juhi kohalt lahti, sest kasum oli liiga väike (0,6 miljonit krooni). Pärast seda on olnud vaid kahjum ja pidev strateegiate paraad: regionaallennud (muu hulgas Saaremaale), põrkestrateegia, ettevedu Soome väikelinnadest ja mis veel.
Samamoodi järjepidetu on olnud Tartu lendude teema. Pidev graafikumuutus, suur hulk lendude ärajätmisi, olematu turundus isegi tartlaste seas. Lõpuks Tallinna lennujaama esindaja suu läbi ähvardus liin vähese täitumise tõttu sulgeda.
Kui mina viimati oktoobri alguses Tallinnast Tartusse lendasin, oli väike Saab puupüsti täis.
Riik ei tohi küll subsideerida lennufirmat, kuid kohalikke lende tohib doteerida. Mis tahes firma võib riigihanke võitjana code sharing’uga Tallinna varahommikustele lendudele ette vedada.