Andres Arrak: Estonian Airi asemele Baltic Airlines!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Arrak.
Andres Arrak. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kui perifeersel Eesti riigil on liiga vähe raha korralike lennuühenduste hoidmiseks, tuleks teha Balti riikide ühine lennufirma, samuti arendada Via Balticat ja Rail Balticut, kirjutab EBSi Vaba Majandusmõtte Keskuse juhataja Andres Arrak Postimehe arvamusportaalis.

Olemasoleva info põhjal võiks uskuda, et Eesti-taolise väikeriigi oma lennukompanii ei saagi põhimõtteliselt kasumlik olla - kui juba palju suuremate riikide omadki ei suuda.

Kui see ka tegelikult nii on ja mingit imevalemit ei ole, siis ei saa eraettevõte sellist firmat pidada ning ju on ainuvõimalik omanik riik, kes maksumaksja raha eest seda teeb.

Kuna Eesti ei asu seal, kus Luxembourg, kuhu jõuab igast nurgast tunni ajaga maad mööda, vaid euroliidu mõistes perifeerias, siis on rahvuslikes huvides omada õhuühendusi. Kui Eesti (vaene) valitsus ei jõua seda raha üksi leida, siis oleks mõtet teha Baltic Airlines (a la SAS), aga selleks ei paku Balti rivaliteet palju võimalusi.

Tero Taskila ei ole samas süüdi ei oma palgas ega strateegias – see oligi võimatu missioon. Kui Eesti riik (majandusminister ehk Juhan Parts) oli nõus selle eest hingehinda maksma, siis oli see nende valik.

Mis oleks, kui teeks ikka Via Baltica ja Rail Balticu ära? Siis ei olekski vaja ehk nii palju lennata.

Postimehe arvamusportaal küsib täna majandusmõtlejatelt, kas nad kiidavad Estonian Airi suunamuutuse heaks ning millist tulevikku nad firmale ennustavad ja soovitavad.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles