Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Urmas Tooming: autojuhtide kiusamine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Urmas Tooming.
Urmas Tooming. Foto: Toomas Huik

Tallinna võimud on sel aastal alustanud linnas autojuhtide massilist kiusamist. Sellele ei paista lõppu tulevatki, sest mõeldakse välja üha uusi võimalusi, kuidas kesklinnas sõitmine võimalikult keeruliseks ja vastikuks teha.

Taksopargi ristmikule ehk Kristiine ostukeskuse juurde paigaldatud liikluskaameratest ma ei räägi, sest need on vajalikud asjad, et liiklushuligaane taltsutada, kuigi autojuhtidele need atribuudid kindlasti ei meeldi.

Omaette küsimus on muidugi see, et ligi 300 000 eurot maksma läinud kaamerad on küll paigas, aga hoiatustrahvid hakkavad rikkujatele laekuma heal juhul alles järgmise aasta jaanipäeva paiku. See selleks – linn ja riik peavad lihtsalt tihedamalt koostööd tegema, et head algatused ka lõpuni jõuaksid.

Suvel üllatas aga Tallinna liiklejaid uus hullus ehk metsik bussiradade joonimine. Mingit eelinfot liiklejatele ei antud, mistõttu ootasid autojuhte igal hommikul aina uued üllatused.

Linnaametnike põhjendus oli, et ühistranspordi eelisarendamine oli linnavolikogus juba ammu otsustatud, nüüd lihtsalt asuti seda otsust täitma. Bussisõitjad rõõmustasid, autojuhid krigistasid hambaid. Mingil hetkel bussiradade mahamärkimine lõppes. Ilmselt mitte sellepärast, et valge plastik otsa sai, vaid põhjusel, et Signaal oli transpordiameti antud ülesanded kuulekalt täitnud.

Aga see pole sugugi veel kõik. Tallinn tahab nimelt 2018. aastal saada Euroopa roheliseks pealinnaks ning seetõttu tuleb ühissõidukitele linnas üha rohkem voli anda. Kolmapäeval kiitiski linnavalitsus heaks eelnõu, mille järgi lisandub pealinna veel 12 kilomeetri jagu bussiradasid ning trammide ja busside kiireks liikumiseks kaob Pärnu maanteel Vabaduse platsi ja Kosmose kino vahelt poolsada parkimiskohta.

Tekib vaid küsimus, kuidas linn selle rahaliselt üle elab. Vastus on lihtne: kõrgema tariifiga südalinna tasulise parkimise ala laiendatakse just samas kandis ehk Tõnismäe piirkonnas. Linnakassa ei tohi ju ometi kannatada!

Hoopis jabur liikluskorralduse muutus ootab aga ees Luite asumi inimesi, kes elavad Veerenni tänava lõpuosa kandis. Nimelt on otsustatud, et seoses Ülemiste liiklussõlme ümberehitamisega suletakse autodele igaveseks ajaks Veerenni tänava raudteeülesõit.

Sellise nõude oli esitanud Eesti Raudtee, kuna kohe-kohe saabuvad tuliuued reisirongid võimaldavad uuel rööbasteel seniselt palju kiiremini sõita ning ühetasandiline raudteeülesõit muutub liiga ohtlikuks. Luite asumi inimestele tähendab see aga, et nad peavad kesklinnast koju jõudmiseks umbes kahe kilomeetri pikkuse ringi tegema. Bussiliikluse ümberkorraldamiseks ei ole senini veel lõplikke otsuseid tehtud.

Mis siis ikka – jääme rõõmsalt ootama järgmisi ahistamisi Tallinna liikluses.

Tagasi üles