Kuigi riigiabi reeglid on üldiselt suunatud ELi liikmesriikide vastu, siis tegelikult on riigiabi andmise keelu rikkumise puhul suurimaks kahjukannatajaks erinevad ettevõtjad. Esiteks need, kellele keelatud riigiabi anti. Olenevalt sellest, millal see avastatakse, jäävad nad kas ilma tulevastest oodatud maksetest või muudest
eelistest või peavad juba saadud maksed või muude eeliste rahalise väärtuse koos intressiga tagasi maksma.
Teiseks kannavad kahju need ettevõtjad, kelle konkurentidele keelatud riigiabi antakse, kuna nad on riigi tegevuse tulemusena pandud ebaõiglasesse konkurentsiolukorda.
Kehtib üldine keeld riigiabi anda. ELi õigus teeb vaid konkreetsed erandid, millest osa puhul on riigiabi andmine lubatud ilma Euroopa Komisjonilt luba küsimata (nt vähese tähtsusega abi, grupierandi tingimustele vastav abi), enamikul juhtudel on vajalik komisjoni eelnev luba.
Sellega seoses on oluline eristada teatamata riigiabi ja keelatud riigiabi. Abi võib olla küll teatamata (formaalselt ebaseaduslik), kuid pärast abi hindamist võib Euroopa Komisjon otsustada, et abi ei ole keelatud, kuna sobib ühisturuga. Ka EASi eraldatud toetuste osas on viidatud võimalusele küsida komisjonilt riigiabi luba tagantjärele, see tähendab, et loodetakse, et komisjon ei pea teatamata riigiabi keelatud riigiabiks.
Väidetavalt on EASi makstud toetuste puhul tegemist riigiabi ergutava mõju nõude (toetust ei või anda siis, kui ettevõtja on vastavad kulutused juba teinud) rikkumisega, mis on üheks riigiabi regulatsiooni alustalaks. See tähendab, et komisjoni positiivne otsus ei ole tõenäoline.