See vana arsti lugu, mille teletegijad juba suvel üles olid võtnud ja mis nüüd saatuse tahtel just arstide streigi ajal eetrisse läks, andis vastuolulistele mõtetele korraga selguse. Jah, just sellest inimesi teenivast arstikujust on viimastel nädalatel puudu olnud. Oleme näinud vaid kurje, endale õigusi ja paremat elu nõudvaid arstikujusid.
Kolmanda streiginädala keskel helistas toimetusse üks väikeettevõtja Lõuna-Eestist. 20 aastat päevast päeva rabanud, oma tervist trotsides paljudele tööd andnud mehel valutas teist nädalat selg. Ta oli tahtnud mõista streikijate soove, õigemini nõudmisi, aga ühel hetkel tundis, et mõistmine saab otsa. «Aga patsiendid, kes nende eest seisab?!» küsis mees.
Kui paar nädalat tagasi ühe perearstiga tervishoiu parandamisest rääkisime, jäi kui võlusõna kõrvu sõna «patsient». Et mida oleks vaja muuta, et patsiendil oleks parem. Just, lugesite õigesti – et patsiendil oleks parem, mitte arstil. Muidugi, üks eeldus, et patsiendil oleks parem, on see, et ka tema arstil oleks parem, aga kumma jaoks tervishoiusüsteem on loodud?
Millegipärast ei tulnud streigi eestvedajad selle peale, et näidata oma siirast hoolimist patsientidest. Kas või streigi ajaks avatud nõuandetelefoni näol, kus vabatahtlikud arstid mures patsiente kuulaksid ja neile nõu annaksid, kuidas mõni nädal seljavalu vapralt kannatada. Haigele piisab enesetunde paranemiseks sageli juba sellest, et ta on arstiga rääkida saanud. See oleks olnud kinnitus, et streikivad arstid on tõelised teiste inimeste teenijad – nagu me kõik siin elus oleme.