Kaasaegse kunsti lähtekoht on aga teistsugune kui inimloomusesse uskujatel. Boyd nimetab isegi konkreetse koha ja aja, kus see lahknemine toimus: 1960. aastate Prantsusmaa ja Jacques Derrida tekstid. Boydi arvates oli põhjus Derrida provintslik hoiak ja poolik haridus, kas keele- või füüsiliste barjääride tõttu polnud Derrida lihtsal tuttav (peamiselt ingliskeelse) teadusega evolutsiooni, geneetika, etoloogia, inimeste kognitiivsuse alal.
Nii võis Derrida konstrueerida ja dekonstrueerida, samas ignoreerides või olla lausa vastuolus seletustega, mida annavad mõned teised distsipliinid. «Aga kui Derridale aastal 1966 võib selle veel andeks anda, siis viiskümmend aastat hiljem pole enam mingit õigustust,» jätkab Boyd. Igal juhul algas sellelt valelt (või teadmatuselt) ka kaasaegse kunsti teekond ummikusse. Just sealt, aga mitte mujalt, tuleb otsida ka põhjusi, miks publik seda kunsti ei armasta ega tunne selle järele vajadust.
Iseenesest võiks nüüd küsida: mis siis? Mis siis, kui kaasaegne kunst ei ole inimloomusega kooskõlas? Võib öelda, ei peagi olema, ei peagi meeldima. Ometi, kui Pinkeril ja Dawkinsil on õigus ja ka kunstil on evolutsioonilised juured, siis kehtib vähemalt üks järeldus. Turg tühja kohta ei salli. Kui inimestel on bioloogiline vajadus kunsti järele ja kui kaasaegne kunst seda funktsiooni ei kanna, siis peab miski tühimiku täitma. Pinkeri jaoks on vastus konkreetne – see on popkultuur, mis on võtnud üle eliitkunsti jäetud tühimiku. Aga selleks võivad olla ka missivõistlused, moeajakirjade klantspildid, Ikeast ostetud fotoreprod, kodukaunistamine või kasvõi reklaamitööstuse pakutav.
Või miks mitte tegevus rohujuuretasandil. Tuhanded hobifotograafid, kunstnikud ja fotošoppijad, igal nurgal tegutsevad maalikursused, sajad blogid ja foorumid, kus vahetatakse ideid, kuidas kujundada kõrvarõngaid või köita märkmikke. Kõik see toimib, inimesed kulutavad oma aega ja raha, pole mingit institutsionaalset tuge, sõbralikku kunstikriitikat ega meediafoorumit. Võiks isegi öelda, et kunagi varem pole ajaloos olnud hetke, kus publik oleks kunsti tegemiseks ja tarbimiseks rohkem valmis kui praegu. Lihtsalt kaasaegne kunst ei saa sellest osa. Keegi teine on koha ära võtnud.