Eelnevast nähtub, et küsimus homoseksuaalse kalduvuse kaasasündivusest ei oma homoseksuaalse käitumise moraalsusest rääkides kuigivõrd tähtsust. Nagu juba öeldud, on kõikvõimalikke kalduvusi loomuvastasele käitumisele kõigis inimestes ning see, kas need on kaasasündinud või elu jooksul kujunenud, ei mõjuta kuidagi neile andumise moraalsust. Küll aga on oluline, et paljud inimesed on homoseksuaalsest eluviisist lahti öelnud ning loonud õnneliku perekonna see kinnitab, et homoseksuaalset ahvatlust (kalduvust) on võimalik ohjata ja ületada.
Kuivõrd homoliikumine ei ole suuteline mõistuslike argumentidega ühiskonda homoseksuaalse käitumise loomupärasuses veenma, seatakse tihti kahtluse alla inimloomusest tulenevate moraaliseaduste kui selliste olemasolu ning panustatakse hoopis uue, relativistliku moraalisüsteemi kehtestamisse. Nimetatud moraalikäsitluses ei peeta ühtki tegu iseeneses õigeks ega valeks ning postuleeritakse, et moraal on maitseküsimus ja kokkuleppeline. Sellest johtuvalt öeldakse, et ebamoraalseks on põhjust pidada üksnes tegusid, millega põhjustatakse kõrvalistele isikutele kahju, ning kuivõrd homoseksuaalse käitumisega seda ei tehta, ei ole seda õige ebamoraalseks nimetada.
Ent pangem tähele, et nii on homoliikumine ühes oma eesmärgiga panna ühiskond homoseksuaalset käitumist heaks kiitma tõepoolest osa moraalirevolutsioonist, st fundamentaalsete muutuste esilekutsumisest mitte üksi ühiskonna suhtumises homoseksuaalsesse käitumisse, vaid kogu moraalisüsteemis.
Tõmban otsad kokku, jättes lugeja mõtlema tõsiasjale, et selle uue moraalisüsteemi kohaselt peab lisaks homoseksuaalsele käitumisele loogilise paratamatusena tunnistama moraalseks ka inimeste vaba tahte alusel aset leidva kannibalismi, nekrofiilia, organikaubitsemise, tänaval suguühtesse astumise jms.
Kas see on Eesti, mida tahame? Vaevalt on see Eesti, mille iseolemise eelduste loomisele pühendasid oma elu Jannsen, Jakobson ja Hurt või paljud Vabadussõjas võidelnud ja langenud kangelased. Mõelgem sellele!