Kui politoloog Francis Fukuyama kuulutas 1990. aastate algul ajaloo lõppu ehk liberaalse demokraatia üleilmset võidukäiku, tundus see kommunismi ikkest värskelt vabanenutele tõelise rõõmusõnumina. Oma piiratuses kujutasime ette, et liberaalne demokraatia toob meile totalitarismi ja kommunismi asemel lõpmatu õnne.
Veerand sajandit hiljem näeme, et fukuyamalikku ajaloo lõppu ei tulnud. Ajaloo, kultuuride ja inimloomuse inerts on selleks liiga võimas. Demokraatia fassaadid võivad ju endiselt püsti olla, aga nende taga pulbitsevad nii Kesk-Aasias, Kaukaasias kui ka islamimaailmas feodaalsed klannisuhted, korruptsioon ja vägivald. Aga mis meile veel olulisem: liberaalse demokraatia fassaad mureneb ka läänemaailmas.
Liberaalse demokraatia pankrot
Üha selgemaks saab, et liberaalne demokraatia on praktikas samasugune petukaup nagu sotsialistlik rahvademokraatia: demokraatia küll, aga väga selgetes ideoloogilistes raamides ehk sugugi mitte demokraatlik. See, mida rahva enamus arvab, ei loe liberaaldemokraatia praktikas enam suurt midagi, riigi arengut suunavad hoopis kõiksugu vähemused ja huvigrupid – immigrandid, teiste usundite esindajad, seksuaalvähemused –, kelle sõnale tahetakse anda topeltkaal, sest nad tuleb ju enamuse väidetava rõhumise alt viimaks päästa!
Liberaalne demokraatia on raamistik, mis sisuliselt annab vasakpoolsetele rohelise tule oma multikulti ja sugudevaba ühiskonna juurutamiseks, ilma et rahva enamuselt peaks selleks luba küsima. Loomulikult tehakse seda vabaduse, võrdsuse ja inimlikkuse loosungitega vehkides – ikka selleks, et vastuvaidlejad oleks kergem inimvihkajatest fašistideks tembeldada.
Kui vaatame, mis toimub liberaalse demokraatia sildi all Eestis, siis esitame vastamiseks hulga kiuslikke testküsimusi.