Kuid see on vaid pool rehkendust. Sõnad «tsensuuri ei ole» põhiseaduse paragrahvis 45 ei piirdu ainult loominguvabadusega. Iga Eesti kodanik võib end väljendada, nagu tahab. Selle lausega kinnitab riik, et tal pole rahuajal kodaniku üle muid õigusi peale nende, mis puudutavad avaliku korra ja riigi kaitset.
Need erandid on aga ikkagi määratletud kodanike õiguste kaudu: avalik kord ja vaba riik on vajalikud selleks, et kodanikud saaksid vabadust nautida. Au ja hea nime kaitsel kaitseme piiri, mille sees igaüks meist on vaba niikaua, kuni me ei riku teise sama vabadust.
Kõlblus ei kuulu sellesse ritta. Katse kehtestada mingit välist, kõrgemat õigust kodaniku üle on jäänuk aegadest, mil inimene polnud lõpuni vaba enda eest otsustama. Kõlblus on ainus erand väljendusvabaduse piiramisel, millel tänapäeval puudub ratsionaalne alus. Sest mis saaks olla see kõrgem võim, kui riik on vabade kodanike ühendus ja kirik temast lahutatud? Põhiseaduse kommenteeritud väljaanne mainib meilegi kehtivat pretsedenti Euroopa Inimõiguste Kohtust (EIK), millega lükati kõrvale apellatsioon inglise loomõiguse «headele kommetele», mille järgimist võis võim kunagi kodanikelt eeldada.
Head kombed, ütles EIK, ei anna ilmselgelt piisavat juhist selleks, kuidas tulevikus käituda. Kõlblus on mineviku lapsevanemlik diktaat, meie ajastu olemus seisneb iga inimese täiskasvanulikus iseenese eest vastutamises ilma eelhoolde vajaduseta, nagu kirjutas juba Immanuel Kant. Meie aja kõlblus on seadusekuulekus, muidugi eeldusel, et seadused on valgustatud ja vabad. Kodaniku võimalus ise enda eest otsustada on riigi vabaduse proovikivi.