Programmeerimine ei ole tingimata vajalik kõigile, nagu ei ole ka keemia katsete tegemine, keeruliste tuletiste võtmine või taimede liigituse teadmine igaühele elutähtis. Küll on aga tänapäeva maailmas kasulik teada, mida tähendab loogiliselt täpne ülesannete lahendamise metoodika ning arvutile oma soovide selgeks tegemine koos lahenduskäigu väljatöötamisega. See aitab mõista paremini ka maailmas toimuvat, sealhulgas kõigi valdkondade automatiseerimise ning tehisintellekti arengu potentsiaali. Miks ei suuda me siis õpetada programmeerimise loogika algtõdesid kõigile, kes seda soovivad, kas või vähesel määral?
Lihtne vastus on, et klassikalisel viisil õpetamiseks ei ole piisavalt vastavate teadmiste ja oskustega õpetajaid. Ebakvaliteetse õpetamisega on oht huvi hoopis ära tappa. Firmadest saab käia korra koolis motivatsioonikõnesid pidamas, vedamas entusiasmist mõnda huviringi. Juhuõpe ei ole süstemaatiline õpetamine igas Eestimaa nurgas. Täiemahuliseks programmiks igas koolis ei piisa õpetajaid. Hullem veel, me ei suudaks neid ka koolitada, et isegi kümne aastaga kõik koolid õpetajatega ära katta.
Kuid on olemas ka teine tee: kasutada mitteklassikalisi meetodeid. Teha saaks kiire arenguhüppe, kus väike arv entusiastlikke õppejõude aitab luua metoodika, õppematerjalid ja keskkonnad, mida iga õpilane ja õpetaja saab kasutada nii õppimiseks kui ka õpetamiseks. Samuti saab e-õppe platvormide abil läbi viia edukaid kaugõppel põhinevaid kursusi.
Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi programmeerimise õppejõud ja tudengid on viimase paari aastaga viinud läbi kümmekond suurt, kõigile avatud tasuta kursust programmeerimise algtõdede kohta. Nendes eestikeelsetes ainetes on osalenud varsti ligi kümme tuhat inimest, kellest enamik on need ka lõpuni sooritanud. Tartu Ülikool on kursusi korraldanud kahel põhjusel: katsetamaks, kas tuhandete inimeste õpetamine korraga on võimalik, ning laiemalt ühiskonna teenimiseks.