Ants Nõmper: heategevus teenuse osaks

, RaidlaEllexi juhtivpartner
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ants Nõmper
Ants Nõmper Foto: Erakogu

Tahtmine heategevuseks annetada on olemas, aga praktikas osutub asja korraldamine sageli liiga tülikaks. Annetamine tuleb teha ja seda saab teha palju mugavamaks, leiab vandeadvokaat Ants Nõmper ja teeb ridamisi konkreetseid ettepanekuid.

Palju on räägitud sellest, et Eesti peab olema riik, kus on lihtne äri teha. Selline püüdlus on õige, kuid Eesti elu saab paremaks muuta mitte ainult oma riigile nõudmisi esitades, vaid ka seeläbi, et ettevõtted ja organisatsioonid ise ennast muudaksid. Eestis võiks igaüks võtta eesmärgiks kujundada oma toode või teenus selliselt, et heategevus oleks selle toote või teenuse osa.

Võimalusi ja häid näiteid on selliseks kujundamiseks palju. Pandipakendit ära viies on võimalus ühe nupulevajutusega annetada raha laste teatrikülastuseks. Mõnes oksjoniportaalis on ostu sooritades võimalik valida rippmenüüst kahe klikiga nii organisatsioon, kellele annetatakse, kui ka annetatav summa. Sama lähenemist saaks ilmselt kasutada iga e-pood, sõltumata sellest, mida seal müüakse. Supermarketite kassade juures on kastikesed, kuhu saab tagastatava või muidu rahakotti koormava peenraha sisestada. Välismaal on mõni hotellikett, kes küsib luba lisada arvele paar eurot selleks, et võidelda rinnavähiga. Jõuluajal jõulupuud ostes läks ühe kuusemüüja juures igalt müüdud kuuselt üks euro heategevuseks. Pangateenused kasutades kogud punkte, mida on võimalik ise kasutada või ka ära annetada. Mobiilioperaatorid ei võta teenustasu jõulude ajal annetustelefonidele helistamise eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles