Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
/nginx/o/2016/04/15/5266367t1h45d6.jpg)
Eeldus, et noored ja lapsed on eriti agarad omaks võtma uusimat meediatehnoloogiat, millega neil tekib eriline suhe kogu eluks, on pannud aluse meediapõlvkonna mõistele. Nii räägivad meediauurijad raadio-, televisiooni- ja internetipõlvkonnast, kitsamalt Google’i- ja Facebooki-põlvkonnast. Pole välistatud, et praeguseid maimikuid, kelle jaoks Apple toodab hamba- ja süljekindlat ümbrist tahvelarvutile, hakatakse kutsuma iPadi-põlvkonnaks.
Põlvkond on sotsiaalne kategooria. See on võimas identiteeditähis, ühtaegu nii jäik kui ka paindlik piiritleja, mille abil paigutame ennast ja teisi sotsiaalsesse aega, või laiemalt – sotsiaal-ajaloolisse struktuuri. Põlvkondliku kuuluvuse suhtelise jäikuse tingib inimese võimetus valida sünnihetke.