Raadio-, tele-, Google'i-, Facebooki- ja iPadi-eestlased

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Allikas: «Mina. Maailm. Meedia», 2014

Eeldus, et noored ja lapsed on eriti agarad omaks võtma uusimat meediatehnoloogiat, millega neil tekib eriline suhe kogu eluks, on pannud aluse meediapõlvkonna mõistele. Nii räägivad meediauurijad raadio-, televisiooni- ja internetipõlvkonnast, kitsamalt Google’i- ja Facebooki-põlvkonnast. Pole välistatud, et praeguseid maimikuid, kelle jaoks Apple toodab hamba- ja süljekindlat ümbrist tahvelarvutile, hakatakse kutsuma iPadi-põlvkonnaks.

Põlvkond on sotsiaalne kategooria. See on võimas identiteeditähis, ühtaegu nii jäik kui ka paindlik piiritleja, mille abil paigutame ennast ja teisi sotsiaalsesse aega, või laiemalt – sotsiaal-ajaloolisse struktuuri. Põlvkondliku kuuluvuse suhtelise jäikuse tingib inimese võimetus valida sünnihetke.

Põlvkondlikule identiteedile lisab paindlikkust sotsiaalse aja suhtelisus, mille kohaselt kõik samal ajal elavad inimesed ei jaga tingimata samasugust subjektiivset ajalootunnetust. Nii ei moodusta kaugeltki kõik ajaliselt lähestikku sündinud inimesed põlvkondi sotsiaalses ja kultuurilises tähenduses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles