Mart Raudsaar: spännande möjligheter*

Mart Raudsaar
, kolumnist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mart Raudsaar
Mart Raudsaar Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tõenäoliselt kaalus TeliaSonera kaubamärkide EMT ja Elioni Teliaks ümbernimetamist põhjalikult. Võimalik, et aasta algusest Valdo Kalmu asemel ettevõtet juhtima hakanud Dan Strömbergi laual lebasid raportid varasemast Eesti brändide kadumise kogemusest, nagu näiteks Hansapanga Swedbankiks ning Ühispanga SEBks (lühend omaaegsest Skandinaviska Enskilda Bankenist) ümbernimetamisest.

Avaliku arvamuse uuringute põhjal võis nimevahetuse kavandajatele tunduda, et näiteks Hansapanga ümbernimetamine on läinud valutult: TNS Emori andmeil oli Swedbank läinud aastal kõige mainekam ettevõte ning mis puutub meeldivate brändide edetabelisse, siis siin oli Swedbank Eesti elanike seas Kalevi ja Google’i järel kolmandal kohal.

Seadmata kahtluse alla TNS Emori küsitluse metoodikat, võib siin siiski tegemist olla nõndanimetatud Stockholmi sündroomiga: pantvangistatud isiku jaoks muutub pantvangistaja aja jooksul sümpaatseks. Nimelt on paljud pangakliendid seotud pangaga mingisuguse pikaajalise laenukohustuse abil. Ja vaatamata sellele, et hulk minu tuttavaid (mis ei pruugi muidugi olla representatiivne) on omavahelises vestluses kirunud «paindumatuid ja rahaahneid» Skandinaavia panku, ei soovi enamik oma juttu ilmselt avalikult korrata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles