Häda on selles, et ei korruptsioonivastane seadus, karistusseadustik ega ükski teine õigusakt ei loetle üles avalikke ülesandeid. Kasu ei ole ka konkurentsiseaduses toodud avaliku ettevõtja määratlusest, kuna see vaid määratleb avaliku ettevõtjana sellise juriidilise isiku, kelle üle on riigil, kohaliku omavalitsuse üksusel või avalik-õiguslikul juriidilisel isikul otseselt või kaudselt valitsev mõju omandiõiguse või finantsosaluse kaudu.
Samas ei tähenda riigi valitsev mõju seda, et juriidiline isik täidab avalikke ülesandeid. Riigil on õigus lisaks avalike ülesannete täitmisele konkureerida eraettevõtjatega ka vaba konkurentsi tingimustes vabal turul ning seda muuhulgas juhul, kui riigil on juriidilise isiku üle valitsev mõju. Seetõttu ei saa konkurentsiõigusest tuleneva avaliku ettevõtja määratlust samastada avalike ülesannetega.
Teiste sõnadega, konkurentsiseaduse tähenduses on avalik ettevõtja hoopis teine kategooria kui avalike ülesannetega seonduv problemaatika korruptsioonivastase seaduse tähenduses. Avaliku ettevõtja esindus- või järelevalveorgani liige ei pruugi täita avalikke ülesandeid.
Ebaselge õigusnormi alusel ei tohi karistada
Mõnikord selguvadki teatud mõistete tähendused alles kohtus. Muudes õigusharudes polegi sellest midagi, kuid fundamentaalne probleem eksisteerib kriminaalõiguses, mille vahendusel rakendab riik karistusvõimu. Seal kehtib raudne põhimõte: õigusnorm, mille alusel isikut saab süüdi mõista, peab olema selge ja ühemõtteline.
Euroopa inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsiooni ning Euroopa Inimõiguste Kohtu praktika kohaselt ei tohi kriminaalseadust tõlgendada laiendavalt süüdistatava kahjuks. Teiste sõnadega, kõik õiguslikud ebaselgused tuleb tõlgendada süüdistatava kasuks. Ka Riigikohus on rõhutanud, et iseäranis karistusõigusnormi sisu selgitamisel tuleb esmajoones tugineda grammatilisele tõlgendamisele – tavakeeles öeldes, lähtuda tuleb eelkõige sellest, mis must-valgel seaduses kirjas on. Riigi ja avalike huvide seisukohalt ei ole selline ebaselgus mõistagi hea, mistõttu kutsun seadusandjat üles võimalikult kiiresti looma konkreetsust niivõrd olulises küsimuses.