See elutarkus on sügavalt juurdunud nüüdisaegsesse läänemaisesse kultuurisfääri üldiselt ja valitsemiskultuuri konkreetselt. Võimuhierarhia ulatus on traditsiooniliselt pigem väike ja kõiki inimesi peetakse sotsiaalses mõttes võrdseks, ühiskonna alusstruktuur on horisontaalne, kus inimesed on loomu poolest ühetaolised ja samaväärsed. Niisugune on ka hea valem demokraatliku valitsemiskultuuri selgitamiseks, sest olla demokraat tähendab uskuda inimesesse, arvata, et inimestel on võõrandamatu õigus teha ise neid puudutavaid otsuseid. Ka formaalsetes ülemuse-alluva suhetes ollakse partnerid, võimalikult võrdväärsed, ja selle suhte legitimeerimise põhialus on manitsus, hoiatus ülemusele: «Sa ei tohi hakata ennast pidama jumalaks ega isegi mitte jumala tööriistaks.»
Mõned inimesed on jõukamad, efektiivsemad, karismaatilisemad juhid, kuid sellest ei tehta suurt numbrit ja neid ei peeta seetõttu pooljumalateks ega jumalale lähemal olevateks olenditeks. Puudub suur võimudistants, mis eraldab võimulolijaid – ühelt poolt näiteks partei- ja riigiaparaati, politseid, bürokraatiat, õueintelligentsi ja teiselt poolt kõiki ülejäänuid. Avalikkus jälgib tähelepanelikult, et võimuesindajad ei hakkaks arvama, nagu nad oleks tehtud peenemast materjalist kui teised ega kuritarvitaks neile antud eeliseid. Kui juhi, poliitiku jalad piltlikult öeldes maa küljest lahti tulevad, peab ta kiiresti ametit vahetama. See on esimene, hoiatav märk läbipõlemisest, karistamatusega, ebaadekvaatsusega seotud probleemidest, mis on ohtlikud nii asjaosalise endale kui ka inimkooslusele, keda esindatakse.
Klientelistlik suhe alamate ja valitsejate vahel on diametraalselt vastupidise ülesehitusega. Suure võimudistantsiga kultuurides võib rääkida nn jumal-inimestest. Selline nähtus on ümbritsetud ihukaitsjate, kaaskonnaga, temaga ei saa tavaline inimene, reakodanik kunagi silmast silma kokku. Mõnikord siiski korraldatakse armastatud juhtide ja truualamlike alluvate väliselt südamlikke, kuid väga täpselt doseeritud ja orkestreeritud kohtumisi, mis üksnes suurendavad müstilist ja ülistavat suhtumist valitsejatesse. Kui aga leiab aset tõeline vahetu kokkupuude ja rahvamass saab aru, et pooljumala näol polegi tegemist kellegi erilisega, siis võib viimane langeda kergelt omakohtu ohvriks. Mõnikord tapetakse jumaldatud juht nendesamade rahvahulkade poolt ilma vähimagi kahetsuseta, mitte niivõrd julmuse ja varasema ülekohtu eest, vaid inimeste petmise eest, mis seisnes selles, et ennast pakuti välja kõrgemana, kuid tegelikult oldi ainult inimene. Alluvad hakkavad otseses ja kaudses mõttes n-ö Gaddafit tegema mitte kunagi türanni ranguse ja julmuse pärast, vaid ikka siis, kui tekivad kahtlused juhi jumaliku päritolu või tugevuse suhtes.