Minu silmis on see üks suuremaid ja fundamentaalsemaid küsimusi üldse. Kuni me pole sellele vastanud, me ei tea, mida me teeme. Me teeme seda, mida ema, isa ja ühiskond käsivad meil teha. Aga ühel hetkel peavad kõik endale selle küsimuse esitama. Alles siis muutub elamine teadvustamata harjumuse asemel teadlikuks tegevuseks.
Nii et teie õde läks ära?
Ei, mu ema meelitas teda väga osavalt. Ta meelitas eriliste jutustustega. Üks peamisi asju, mille oma emalt sain, olidki lood. Kui asjad olid väga halvasti, siis ütles ema ikka, et tulge, ma räägin teile ühe jutu. Ta rääkis kõikvõimalikke lugusid, mõned mõtles ta ise välja, teised oli traditsioonilised lood.
Need jutud olid alati võimatutest olukordadest, keerulistest valikutest, ohverdustest, rännakutest võõrastele maadele, kus tegelased jäid omapäi ning pidid üksinda leidma tee tagasi koju. Mõnel olendil oli seal kolm silma, teisel neli pead, kolmas vaatab sind nii kaua, et sul hakkab halb.
Te sündisite Nigeerias ja kolisite siis üsna pea Inglismaale. Olite 6–7-aastane, kui tulite tagasi Aafrikasse. Kas on tõsi, et keeldusite perega kaasa sõitmast ja ema meelitas teid laevale?
Jah, ta mängis mulle vingerpussi. Mu sõbrad rääkisid, kuidas Aafrikas elavad inimesed puude otsas ja igal pool on lõvid ja ma loomulikult uskusin neid. Ema ütles mulle: «Kas sa oled peast segi läinud? Kas sulle tundub, nagu ma oleksin terve elu puu otsas elanud?» «Ma ei tea,» vastasin ma, aga ütlesin ikka: «Teie minge, mina jään siia.» Ja ema vastas, et hästi, aga tule vähemalt laeva peale, et hüvasti jätta.