Palo eelkäija Juhan Partsi alluvad selgitasid varem välja, et maksumaksjad võidaksid kümneid miljoneid eurosid, kui parvlaevad kuuluksid riigile. Nii ei peaks doteerima Leedo ja tema partnerite prisket kasumit. Tallinna Sadam alustas ettevalmistusi praamide soetamiseks. Nii oleks saanud korraldada konkursi käitaja leidmiseks või kasutada samasugust lahendust, millel töötab Elron: riigifirma veab reisijaid.
Kuid sadamas hakkasid asjad venima. Parvlaevaliiklusega näib ju niigi kõik korras olevat: laevad on uued ja ilusad, meremehed ja kaldateenindajad on viisakad ja abivalmid, pilet taskukohane ja lihtsalt kättesaadav.
Palo vastse kaitsealuse kohta võib öelda, et Leedot peetakse kõvaks lobitegijaks, kes ühtegi võimalust käest ei lase ega põlga ka äriliselt agressiivseid võtteid. Kuid seni pole olnud kuulda, et ta oleks kedagi petnud või mõnda lepingut rikkunud.
Saaremaal temaga kellelgi tülli minna ei soovitata – mäletavat kaua. Kuid ka Tallinnas tasub olla ettevaatlik. Endise majandusministri Meelis Atoneni poliitiline vähikäik sai alguse kümne aasta tagusest katsest Leedo praamiäri kõigutada. Pole välistatud, et Partsi samalaadne üritus aitas nüüd kaasa sotside tõusule valitsusse. Selles kontekstis näib Palo ootamatu meelemuutus igati arukana.
Kui alguses jäi mulje, et Palo toetab Partsi ideed ning võtabki praamiäri Leedo käest riigile, siis nüüd selgus, et minister tegi oma otsustes kannapöörde.
Nimelt esitas Palo neljapäeval valitsuskabineti istungil ettepaneku, et tänavu juunis kuulutatakse välja hange Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu parvlaevaliinidele käitaja leidmiseks, seejuures peab tulevasele käitajale kuuluma neli parvlaeva. Teatavasti vastab sellistele tingimustele ainult Leedo äri.