Teiseks tuleb valimiskünnist vähendada nii, et üksikkandidaadile oleks riigikokku pääsemine veidi kergem kui partei nimekirjas kandideerijatel. Uue süsteemiga võiks riigikokku sattuda proportsionaalselt umbes nii palju üksikkandidaate, kui on ühiskonnas neid, kes tahaksid valimistel osaleda, aga ei leia ühtki parteid, mille poolt hääletada.
Kui selliseid valijaid on 30 protsenti, siis samas suurusjärgus võiks riigikogu koosseisu saada ka üksikkandidaate. Kui parteide usaldus kasvab ja üksikkandidaatide poolt hääletajate arv kahaneb, peaks sama süsteemiga valimised andma riigikogu, milles sõltumatute saadikute osakaal oleks väiksem. Suurem sõltumatute saadikute hulk riigikogus tagaks, et oleks rohkem saadikuid, kes saaks otsustada oma südametunnistuse põhjal, mitte partei juhtnööride järgi.
Isikliku vastutuse põhimõte tagaks, et poliitikutel oleks vähem põhjust olla oma parteile jäägitult ustavad, teha toiduahelas püsimise nimel südametunnistusega kompromisse ja osaleda hämarates skeemides. Nii nõrgendaks uus valimissüsteem oluliselt parteide maffialikku sisestruktuuri.
Uus süsteem vähendaks ka võimuparteide võimalusi langetada otsuseid, mis tugineks üksnes saadikute parteidistsipliinile. Isikliku vastutuse põhimõte sunniks saadikuid langetama otsuseid südametunnistuse alusel, mis vähendab parteide võimalusi kaubelda oma mõjuvõimuga, sest nad ei suuda tagada erahuvidest lähtuvate otsuste vastuvõtmist.
See tähendab, et ettevõtjad vabaneksid painest nuumata parteisid sadade tuhandete eurodega lootuses, et seaduste muutmisel arvestataks nende huvidega. Võimalik tagasilöök võib olla see, et proovitakse üles osta üksikuid saadikuid. Kuid mida rohkem neid, keda tuleb üles osta, seda keerulisem see on ja seda kergemini skeemid lekivad. Lisaks tagab saadiku isikliku vastutuse põhimõte, et ka isikliku mõjuvõimuga kauplemine saab valimistel õiglase hinnangu.