Ma ei saanud vähimagi erikohtlemise osaliseks. Kõik jutud peeti eesti keeles, mis oli õige hea, sest mul läheb hädasti vaja rohkem eestikeelset keskkonda ka oma muude ülesannete paremaks täitmiseks. Kord esitasin küsimuse inglise ja sain vastuse eesti keeles. See erineb omajagu tavalistest olukordadest.
Ma sulasin teistega nii hästi kokku, et kui kord ülejäänud rühmast pooleks tunniks eraldi sattusin, ei märganud rühmajuhtki, et ma olin puudu.
Julgeksin oletada, et Euroopa Komisjon võib hakata sagedamini kutsuma liikmesriikides elavaid välismaalasi Brüsselisse õppima, kuidas süsteem tegelikult töötab.
Eesti väiksuse tõttu suudab Euroopa Komisjon hõlmata ühekorraga märkimisväärse hulga nõndanimetatud arvamusliidreid ehk inimesi, kelle arvamus väidetavalt korda läheb.
Euroopa suhtlemisjuhid on suurepäraselt suutnud õpetada avaliku sfääri inimestele, kuidas Euroopa tegelikult toimib, aga teised, jah, teised on seni üsna kõrvale jäänud.
Esitage endale näiteks küsimus: «Kas ma tean, millega Euroopa Parlament tegelikult tegeleb? Või Euroopa Komisjon?»
Nüüd aga selle juurde, mida ma teada sain. Sain teada, et Euroopa ei ole pelgalt jututuba, et seal toimub nii mõndagi suurt ja hirmutavat. Eriti too Atlandi-ülene kaubandus- ja investeerimispartnerlus USA ja Kanadaga.
Kui minu maa – Suurbritannia – ja Iirimaa 1970. aastatel toonase ühisturuga liitusid, käis see umbes samasugustel tingimustel, nagu praegu kavandatakse selle kaubandus- ja investeerimispartnerluse käigus.
Eesti liitus Euroopa Liiduga juba pärast Maastrichti lepingu ratifitseerimist. Eestlased teadsid, et liitumine tähendab enamat kui vaid vabakaubandus.