Kõlas inimkõne ja tegelastes muutus äkitsi midagi, nad tahtsid saada paremaks ja see oli võimatu … Saalitäiele vaatajatele tulid meelde nood vanad, aegade hämarusse vajunud tõed, ilma milleta me oleme juba õppinud läbi ajama: heatahtlikkus, andestamine, isetus. Sai selgeks, et perekond on inimese viimne pelgupaik, kuhu veel ei suuda jõuda kõikenägev telekaamera ega ellujäämise gangsteriseadused.
Teine etendus «Head uut aastat...», mille alus on lavastaja Rodion Ovtšinnikovi enda näidend, juhatab juhuse läbi – aga võib-olla ka mitte päris juhuse läbi – taas Tšehhovi, täpsemalt tema jutu «Paks ja peenike» juurde. Selles saavad vaksalis kokku kaks kunagist tuttavat, klassikaaslast: üks ei ole karjääriredelil just kuigi hästi edenenud ning lõhnab singi ja kohvipaksu järele, teine aga on, vastupidi, tublisti edasi jõudnud ning lõhnab herese ja pomerantsi järele.
Samamoodi saavad trepiplatvormil uusaastaööl kokku endised teatrikooli kursusekaaslased. Ühele neist, Mihhail Gromovile (Sergei Garmaš), ei ole enam ammu rolle pakutud ja ta töötab talviti näärivanana, teine aga, Kirill Tsander (Leonid Jarmolnik), on edukas show-mees televisioonis. Kõlab isegi otsene tsitaat Tšehhovilt. «... mu naine … luterlane …» ütleb üks. «... mu naine … juut …» vastab Garmaši tegelaskuju.
Selle komöödia, mis mu meelest ei ole loodud ainult autori ja lavastaja, vaid veel rohkem silmapaistvate näitlejate jõul, sära peitub uskumatu olukorra absoluutses psühholoogilises usutavuses. Selles on kõik välja mõeldud, miski ei vasta tegelikkusele: ei kohtumine ise, ei lifti kõrvale üles seatud lauake ega sekkuvad teisejärgulised tegelased, kes uskumatu hingesuurusega aitavad kursusekaaslasi – ja ometi võtab vaataja kõik selle vastu vaidlemata kohe omaks.
Lustimängust draamani, tsirkusenumbrist traagilise monoloogini, tele-show paroodiast lüürilise avanemiseni Arseni Tarkovski värsside kaudu, kainusest sügavaima pohmellini, vihkamisest armastuseni … Ja inimkõne rikkuse, mitmekesisuse, nüansirikkuse kõigi sellele omaste joovastavate ja pööraselt lõbusate aspektidega, sadade värvingute, üleminekute, pooltoonidega.
Lõppude lõpuks võtabki vaataja etenduse omaks, mõistab seda kui kõnet varjupaigast, varjendist, lausa pommivarjendist inimesele – kirjanduses, dialoogis, perekonnas, lapses, headuses, andestamises …
Sovremenniku teater tuletas meelde väärtusi, mida ei suuda lõplikult kaotada keegi ega miski. Inimesed peavad neid lihtsalt tihedamini meelde tuletama.