Väga lühidalt öeldes on «Algus» panoraamromaan kahest perekonnast – Boski ja Niebieski –, kelle elu kujutatakse läbi 80 aasta, alustades 1914. aastast, mil algas Esimene maailmasõda. Kaheksakümne aasta sisse mahub keskeltläbi kolm põlvkonda. Teistpidi lühidalt öeldes on see lapitekiromaan. «Algus» koosneb lühikestest lugudest ehk aegadest, igale tegelasele on otsekui tele-eetris antud oma aeg ja selle ta oma eluga, kus iganes see parasjagu omadega ei oleks, ka ära täidab.
Nii võime tegelasi tabada kõige varjatumatel ja salajastel hetkedel – abielunaine armumas endast nooremasse kena kehaga noormehesse, pereisa varastamas kohviveskit –, aga ka laiema perspektiiviga paikades – keset lahingut, igapäevase pereelu askeldusi, mis tänu raamatussepanekule kõik üksteise järel suurema tähtsuse saavutavad, sest ühtäkki saab selgeks, kuidas iga tegu on osa millestki suuremast ja muudab maailmalaiust tegelikkust.
Raamatut võib julgelt hakata lugema ükskõik kust, lugeda üks-kaks aega, kui enamaks aega ei ole, ja teinekord jälle edasi lugeda. Ükskõik kust. Ja kui satudki kunagi sama aja peale, ei ole see enam sama aeg, sest lisaks lugejale endale on see üks aeg tänu teistele loetud aegadele saanud uue sisu, uued tähendused. Väga postmodernistlik. Kirjanik ise on öelnud, et tema just postmodernistlikult kirjutabki ja valis oma romaanile meelega sellise MTV-klipiliku ülesehituse, sest kes selles tänapäeva maailmas enam viitsib lugeda kroonikaid.
Kolmandat pidi lühidalt öeldes on «Algus» ka piibellik romaan. Mitte ainult et lugedes paistab pidevalt läbi Poola usuga läbi põimunud igapäevaelu, vaid et see küla, see Algus ongi maailma algus. Ja mõnele tegelasele ei ole antud võimalust Algusest välja pääseda, sest Algusel on piir ees. Mõisahärra Popielski maailmamängus on jumalad, kes loovad uusi maailmu, igaüks just nii, nagu oskab. Ja inimene lihtsalt eksib neisse ilmadesse.