Siin on kümmekond lehekülge patoloogiast, nagu oleks see kohtuarstlik õpik. Siin on haigla patsientide enesetapud, omaste vahetud reaktsioonid surmale, haiglaõe ette täpselt surmahetkel ilmuv, kuid hoopis teises haiglas sureva patsiendi nägu, on ka teise ilma läinud naine, kes ootamatult ja surnuna laseb endast välja kalaõli valge pilve. Mida peetakse hingeks. Sellega tuletab ta meelde Enn Vetemaa omaaegse «Möbiuse lehe» koolnud patsiente. Vaino Vahingu noorpõlveteostest lahutab «Elu hinnakirja» see, et Vahing püüdis kõike alati seletada, temas ärkas alati teadlane; aga Sirly Hiiemäe on meditsiiniõde, kes fikseerib, jättes analüüsi teistele.
Raamat meie ees ütleb, et surma ei tasu torkida, see tuleb jätta spetsialistidele, kes on korduvalt näinud inimest suremas. Teose jooksul on liigutav jälgida, kuidas tavalised inimesed tulevad viimseid jõuraase kokku võttes viimsele lavale, kus nendega tegelevad juba professionaalide vilunud käed. Hiiemäe leiab ka oskuslikult sõnu situatsioonide kirjeldamiseks.
Võtame või episoodi, kus poeg tuleb järele oma äsja lahkunud ema asjadele: astub haigla vastuvõturuumi ja nõuab, et emal oli ju ka kaasas raha – kus see on? Ja saanud kätte dollaripaki, viskab ta ema rüvetatud käekoti põrandale: teda ei huvita miski muu, mis mutiga kaasas oli. Nimelt just rüvetatud. Niisugused meistrikäega maalitud detailid muudavadki selle raamatu äärmiselt lihtsaks jälgida. Ja see on voorus.
Raamat