Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

MARTIN EHALA Haridusel on krooniline kaasamisprobleem (19)

Fookuse rubriigi «Ühiskond ja inimene» toimetaja Martin Ehala.
Fookuse rubriigi «Ühiskond ja inimene» toimetaja Martin Ehala. Foto: Eero Vabamägi

Samad inimesed, kes räägivad individuaalsetest õpiteedest, räägivad järgmisel hetkel kaasamisest, aru andmata, et need kaks on teineteise loogilised vastandid, kirjutab Fookuse toimetaja Martin Ehala.

Eelmisel nädalal korraldas riigikogu kõrghariduse toetusrühm seminari, kus arutati Eesti kõrghariduse jätkusuutmatust, aga ka seda, et saadikud vajaksid teadusnõunikke. Neist oleks ehk kasu, kui nõu, mida nad annavad, põhineks teadusel. Aga kujutage ette teadusnõustajat, kel doktorikraad teaduslikus kommunismis.

See ei ole hüpoteetiline näide. Suur osa ühiskonnateadusi on ideoloogiliselt kallutatud ja kuskil ei avaldu see selgemalt kui hariduses. Eesti kõrghariduse probleemid on suuresti tingitud sellest, et haridust on ligi 30 aastat juhitud hariduskommunismi vaimus.

Kommentaarid (19)
Tagasi üles