Kväärpedagoogika kahjulikkus hakkab pärale jõudma (5)

Martin Ehala
, Fookuse toimetaja
Copy
Publikatsioone selle kohta, kuidas pedagoogikat «kväärida» (ehk siis sooideoloogiast lähtuvalt ümber kujundada) on viimase 20 aasta jooksul ilmunud umbes 40 000
Publikatsioone selle kohta, kuidas pedagoogikat «kväärida» (ehk siis sooideoloogiast lähtuvalt ümber kujundada) on viimase 20 aasta jooksul ilmunud umbes 40 000 Foto: Rick Bowmer

Lääne üldhariduses on paarkümmend aastat noorte ettekujutust soost ja seksuaalsusest kaasavuse nimel nihestatud. Nüüd on hakatud mõistma selle lähenemise varjukülgi, kirjutab Fookuse toimetaja Martin Ehala.

Suurbritannia valitsus avalikustas 16. mail kavatsuse keelata kõigis koolides vastuolulise sooidentiteedi teooria õpetamise noorematele kui 18-aastastele.

Sooidentiteedi teooria keskmeks on ettekujutus, et inimese sugu on sotsiaalselt konstrueeritud ning traditsiooniline arusaam, et sugusid on kaks, diskrimineerib kõiki neid, kelle sooidentiteet on teistsugune. Ehk siis neid, keda võib kokku võtta sümboliga LGBTIQA+, st lesbid, geid, biseksuaalsed, transseksuaalsed, interseksuaalsed, kväärid ja sookahtlevad, aseksuaalsed ning kõik ülejäänud mitte-heteroseksuaalid, keda sümboliseerib märk +.

Tagasi üles