Poliitiline, ammu oodatud ja eksistentsiaalselt oluline otsus eestikeelsele õppele üleminekust hakkab nüüd kujunema koolide ja lasteaedade argipäevaks. Maailmas pole ju midagi uut selles, et vähemused hakkavad õppima rahvusriigi põlisrahva keeles. Meie olukord on aga teistsugune, kirjutab kasvatusteadlane, Eesti Kultuuri Koja haridustöörühma eestvedaja Tiiu Kuurme.
Tellijale
TIIU KUURME ⟩ Miks pannakse umbkeelsed eelneva keeleõppeta ühte kollektiivi eesti lastega? (39)
Üks alla miljoniline väikerahvas integreerib siin juba aastakümneid hiigelmõõtmetes agressiivse naabermaa rahvusest n-ö vähemust, kes kunagi saabunud siia peremehetundega ja loeb end oma kodumaal jätkuvalt äravalituteks. Väikerahvas ise on sajandeid ning ka lähiminevikus olnud allaheidetu, anastatud, piinatud, tapetud. Integreeritavaid tuleb aina juurde. On ka teada, et paljud siinsed euroopaliku riigi hüvedest osa saajad vaatavad ihaledes endiselt ida poole ja pooldavad sealset diktaatorit.