Eestikeelsele õppele üleminek on tekitanud lapsevanemates tõsise mure, et eesti keelt mitteoskavate laste osalemine õppes võib halvendada õpitulemusi. Võimalikku mõju on rahvusvaheliselt korduvalt uuritud ning tulemused on näidanud suure osa uuringute puhul, et see on negatiivne, kirjutab Fookuse toimetaja Martin Ehala.
Tellijale
MARTIN EHALA ⟩ Getokoolide teket aitaks pidurdada hajutamine (14)
Kõige relevantsem neist Eesti konteksti arvesse võttes on Iisraelis tehtud uuring (Gould jt 2009). Iisraeli saabus 1990. aastatel väga palju immigrante endisest Nõukogude Liidust. Need immigrandid olid suuresti vene emakeelega ning samas oli nende hariduslik ja sotsiaal-majanduslik taust võrreldav Iisraeli põliselanikega. Ka Eesti venekeelne elanikkond on kultuuriliselt ja sotsiaal-majanduslikult suhteliselt lähedane eestlastele.