Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

IMBI HENNO Kuhu kaob Eesti PISA-edu ülikoolis? (4)

Copy
Eestis on tippsooritajatest õpilaste osakaal väike ja iga järgneva PISA uuringuga on nende osakaal pigem vähenenud kui suurenenud.
Eestis on tippsooritajatest õpilaste osakaal väike ja iga järgneva PISA uuringuga on nende osakaal pigem vähenenud kui suurenenud. Foto: IMAGO/Frank Hoermann/SVEN SIMON

Eesti põhikooliõpilased on PISAs edukad, aga gümnaasiumi tasandil on see edu kuhugi haihtunud ega ilmne ka kõrghariduse tasandil. Tundub, et PISA uuringute olulisi sõnumeid pole mõistetud ega hariduspoliitikas tähtsustatud, kirjutab Tallinna Ülikooli lektor Imbi Henno.

Alati pärast PISA uuringu tulemuste avalikustamist esitatakse sama retooriline küsimus: miks on meie põhikooli õpilased PISAs edukad, aga gümnaasiumi tasandil on see edu kuhugi haihtunud ega ilmne ka kõrghariduse tasandil.

Samas on kõik kuus PISA uuringut, kus oleme alates 2006. aastast osalenud, tegelikult välja toonud nii meie edu põhjused kui ka mõrad alusvundamendis. Tundub aga, et PISA uuringute olulisi sõnumeid pole mõistetud ega hariduspoliitikas tähtsustatud.

Tagasi üles