Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Sirje Potisepp Eesti toiduainetööstuse käekäik sõltub tarbijate rahakotist

Sirje Potisepp.
Sirje Potisepp. Foto: Konstantin Sednev/Postimees

Kuigi järsk inflatsioon on mõnevõrra pidurdunud, on tarbijate kindlustunne jätkuvalt löögi all ning ostuotsuseid tehakse kampaaniaid ja sooduspakkumisi jälgides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepp.

Uuel aastal kehtima hakkav käibemaksu tõus ning teiste toidutootjaid otseselt mõjutavate lisamaksude planeerimine kustutavad lootust, et toiduhindu langetatakse.

Viimasest Kantar Emori ja Toiduliidu ühisest ostukäitumise jaeseire uuringust selgus, et kodumaiste toidukaupade eelistus Eesti tarbijate seas on langenud viimase kümne aasta madalaimale tasemele. Peamiseks valiku kriteeriumiks on kerkinud sooduspakkumine ja odavam hind. Ostuotsuste hinnamõju on olnud viimaseid aastaid kõrge ning majandusolukorras, kus toidukaupade hind on kasvanud kiiremini kui üldine tarbijahinnaindeks, mängib jätkuvalt suuremat rolli kollane silt.

Tagasi üles