Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

KAIRE PÕDER, TRIIN LAURI, ANDRE VESKI Haridust on võimalik õiglasemaks nügida (5)

Viljandimaal Karksi-Nuias asuvas August Kitzbergi gümnaasiumis läks tänavu 1. septembril ehk teadmistepäeval esimesse klassi 35 last.
Viljandimaal Karksi-Nuias asuvas August Kitzbergi gümnaasiumis läks tänavu 1. septembril ehk teadmistepäeval esimesse klassi 35 last. Foto: Elmo Riig/Sakala

Sotsiaalteadused võimaldavad soovitada koolikorralduslikke praktikaid, millega suurendada haridusõiglust ja parandada ühtlasi ka haridustulemusi, kirjutavad värskes raamatus «Kas Eesti PISA on viltu?» EBSi ja Tallina Ülikooli teadlased.

Haridusõiglust võib defineerida kui õpilaste tulemuste võimalikult väikest seost vanemate taustaga. Vanemate väike sissetulek (mis pahatihti tähendab väheseid koduseid haridusressursse), rändetaust ja teine kodune keel on kooli jaoks kompenseerimata «puue».

See tähendab, et hariduse ja tausta vahelist seost pigem ei tunnistata ega ravita. Kui hariduse rahastamine siin õlga alla ei pane, vast pakub koolikorralduse muutus plaastrit?

Tagasi üles