Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

REIN KAROFELD Elektriautode keskkonnamõju on valmistamisel suurem, kasutamisel väiksem (4)

Copy
Raskete ja võimsate elektriautode puhul on keskkonnasäästust keeruline rääkida. Kui, siis ehk lokaalse õhureostuse vähendamise aspektist tiheasustuses. Elektriauto Ford Mustang Mach-E.
Raskete ja võimsate elektriautode puhul on keskkonnasäästust keeruline rääkida. Kui, siis ehk lokaalse õhureostuse vähendamise aspektist tiheasustuses. Elektriauto Ford Mustang Mach-E. Foto: Taavi Sepp

Maailmas on 23 riiki ületanud olulise murdepunkti: vähemalt viis protsenti neis müüdavatest uutest autodest on elektriautod. Analüüsi avaldanud Bloomberg Greeni teatel on viieprotsendiline piir oluline elektriautode laialdaseks kasutuselevõtuks.

Suurematest riikidest on Hiina esimene, kus akutoitel töötavate elektriautode (BEV) turuosa saavutas 20 protsenti, kuid euroala ei jää sellest kaugele maha. Maailmas on üle 80-protsendilise BEVide turuosaga esirinnas Norra, kus riik eriti alguses stimuleeris hoolega elektriautode ostmist.

Kliimasõbraliku transpordi edasine suurendamine on hädavajalik. Selle huvides peavad autod muutuma väiksemaks, kergemaks, tõhusamaks ja kliimaneutraalseks. Oluline küsimus elektriautode suurema turuosa saavutamisel on keskkonnaalased eelised. Kui rohelised on elektriautod tegelikult, kui võrrelda sisepõlemismootoriga autodega?

Tagasi üles