ALARI PURJU ⟩ Rikkuse toob õige koht väärtusahelas (3)

Alari Purju
, EBSi külalisprofessor
Copy
Teenuste turu mastaabiefekt loob eelduse firmade väga suureks kasvamisele, nagu näiteks Amazon. Pildil Amazoni uus logistikakeskus Hispaanias El Far d'Empordàs.
Teenuste turu mastaabiefekt loob eelduse firmade väga suureks kasvamisele, nagu näiteks Amazon. Pildil Amazoni uus logistikakeskus Hispaanias El Far d'Empordàs. Foto: David Borrat/Epa/Scanpix

Eesti-suuruses riigis saavad vaid väikeettevõtted rahulduda koduturuga, teised peavad mastaabisäästu saavutamiseks eksportima, kirjutab EBSi külalisprofessor Alari Purju.

Väärtusahelas valitsevale positsioonile jõudmine nõuab väga erilisi panuseid, mida teised pole võimelised pakkuma. Ajalooliselt oli selliseks eeliseks sageli mõne maavara olemasolu. Eeliseks võis olla geograafiline asend, näiteks merede, veeteede ääres asumine. Tänapäeval on loodusvarade omamisest tingitud eelis taandunud teadmiste ja tehnoloogia mõju ees.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles