Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Priit Humal: Rail Balticu pikk otsetrass (10)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteede võrdlus
Raudteede võrdlus Foto: Postimees

Rail Balticu (RB) trass ei kulge otse, vaid on looduskeskkonna, inimasustuse, minimaalse kurviraadiuse ning planeeringu koostamiseks antud aja kompromiss. Paraku kannab valitud lahendus kiirustamise märke, kuigi otsuse kaal on suur.

Sageli väidetakse, et praegused raudteed on uueaegse rongiliikluse jaoks liiga kõverad ning see tingib vajaduse uue otsetee järele. Tegelikult on asustusest ning looduskaitselistest piirangutest tulenevalt uut otseteed peagu võimatu rajada. Tsaariajal oli asustust ning looduskaitselisi piiranguid vähem. Näiteks Ülemistelt Tapale või Tapalt Tartusse kulgev raudtee on ainult neli protsenti pikem kui otspunktidevaheline sirglõik (vahemaa linnulennult). Samal ajal on Pärnust Riiga kulgev RB plaanitav trass otspunktidevahelisest kaugusest 40 protsenti pikem.

Tagasi üles