Alo Savi: maailmalõpupaanika eksamite pärast (7)

, Põlva gümnaasiumi direktor
Copy
Põlva gümnaasiumi direktor Alo Savi.
Põlva gümnaasiumi direktor Alo Savi. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Põhikooli riiklike lõpueksamite kaotamisest võidame ressurssi ja vabadust, kirjutab Põlva gümnaasiumi direktor Alo Savi.

- Kuule, mõisnik otsustas, et tahab vähem teopäevi saada ja et me sätiks rohkem enda järgi, et millised päevad meile teotööks sobivamad on!

- Kuidas vähem?! Aga kes töö ära teeb? Kui me vähem päevi teeme, siis vaatab veel, et oleme laisad ega oskagi tööd teha! Ja kus me siis teiste külameestega kokku saame? Kus ma siis näen, kuidas keegi künnab ja kas ma ikka olen parem kui teised? Ja kust siis mõisnik seda näeb, kes meie talumeeste seas kõige kõvem künnimees on? Ei seda nüüd küll saa olla. Hommepäev läheme ja teeme veel rohkem ja pikemaid päevi, las siis näeb, kuidas eestlane töötada oskab.

/otse hariduspõllult/

Mul on hea meel teatada, et Eesti suurepärase hariduse võti on lõpuks ometi üles leitud! Me võime rääkida hariduseusku rahvast, pühendunud õpetajatest või tasakaalus õppekavadest, kuid tegelikult taandub kõik põhikooli riiklikele lõpueksamitele. Kui pole neid, siis võib kogu eesti hariduse vabalt maha kanda ja prügikasti visata. Vähemalt võib nii aru saada viimase kuu aja jooksul ilmunud artiklitest ja seisukohavõttudest.

Mina selle seisukohaga nõus ei ole! Mina arvan, et Eesti haridussüsteemi tugevus ei tulene mitte riiklikest lõpueksamitest, vaid meie suurepärastest, hoolivatest, vastutustundlikest ja tööle pühendunud õpetajatest. Minu arvates on siin kaks põhimõttelist küsimust: kas põhikooli riiklikud lõpueksamid täidavad neile seatud eesmärgid või mitte ning mida me võidame või kaotame, kui me põhikooli riiklikke lõpueksameid ei tee.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles