Evelyn Kaldoja.

FOTO: .


Meri, mäed, paar vana pühakoda, rand ja rahvatantsijad. Postsovetlikul riigil kindlasti moodne linnavaade. Väga tõmmu ja tumedasilmse maa puhul bikiinides blondiinid. Mahe liftimuusika taustaks. Ja lõpetuseks meelas naishääl või isalik meeshääl õhkamas mingit täiesti sisutühja fraasi, mis kehtib kui mitte kogu maailma, siis vähemalt enamiku sama piirkonna riikide kohta. Järjekordne hirmkalli raha eest Euronewsi/BBC/CNNi eetrisse ostetud riigi reklaamvideo. Väga igav.



Aga samas, kui palju inimesi otsustaks sõita näiteks Rumeeniasse, kui reklaam näitaks kõigepealt Bukaresti elektripostide otsas rippuvaid lapitud kaablite virnu, seejärel kerjuseid, 1970ndate stiilis kiibakaid liinibusse, hulkuvaid koeri ja mängleva kergusega rahakotti varastavat mustlaspoissi ning lõpuks teatataks pudises inglise keeles, et hoolimata levinud korruptsioonist on seal võimalus tänaval peksa saada märksa väiksem kui Lääne-Euroopas?



Võib-olla normaalne heal järjel turist ootabki standardiseeritud puhkust mere, mäe ja igavusega.