Tallinna Südalinna kooli direktor. FOTO: Erakogu FOTO: Erakogu

Koolilastele peaks juba maast-madast õpetama arvutiga ümberkäimise oskust.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Seda, et meie koolinoored on osavad nutiseadmes suhtlema, pilte tegema ja videoklippe sotsiaalmeediasse üles laadima, teame me kõik. Digipädevuseks seda nimetada on siiski liig. Kuid mis on saanud meie koolide informaatikaõpetusest ja milliseid võimalusi vajavad haridusasutused selleks, et e-Eesti kompetentsus püsiks?

Kui me kunagi rääkisime Eestis suurest tiigrihüppest, siis nüüd ütlevad kurjemad keeled, et tiiger on magama jäänud. Et e-riigi kuvand püsima jääks, vajame täiendavat kompetentsi: inimesi, kes oleksid läbinud informaatikaõpetaja õppekava ja toetaksid sellega riiklikult koolidele esitatud nõudmisi. IT-spetsialiste justkui on, kuid koolidesse nad kõrgete palgaootuste tõttu üldjuhul ei jõua. Samuti puudub neil pedagoogiline ettevalmistus, mida koolid hädasti vajavad.