Tellijale
Jonna Pechter: võtad laenu, saad odavalt jupikese vorsti
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riik on otsustanud väga karmilt piirata laenureklaame, et vältida olukorda, kus inimesi meelitatakse laenu võtma ka siis, kui tegelik vajadus laenamiseks puudub. Kummalisel kombel on osa turuosalisi aga leidnud, et piirangud ja eetikanormid neile ei kehti ning märkamatult meelitatakse inimesed tavalises toidupoes võlasõltuvusse, kirjutab BigBanki Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter.
Panga ja toidupoe ühendamine on uudne lahendus mitte ainult Eestis, vaid mujalgi. Inimene läheb kodupoodi leiba ja piima ostma ja juba pistetaksegi talle pihku panga tarbimislaenu reklaamiv voldik ning lisaks kutsutakse üles igal sammul tegema kõiki oste poe krediitkaardiga. Võta ainult Säästukaart Pluss ning saad tavapärasest rohkem boonuspunkte ja palju toredaid allahindlusi – näiteks 20 senti odavamalt heeringat ja 60 senti odavamalt tualettpaberit. Võrdluseks: ülejäänud turuosalistele kehtib karm keeld mainida kliendile mistahes laenu võtmisega kaasnevaid hüvesid, soodustusi või kingitusi ning laenutoote nime mainides on vajalik tutvustada nii krediidikulukuse määra kui kutsuda üles laenuotsus hoolega läbi mõtlema.