Lugu, mis ei mahtunud lukku ära

Aarne Seppel
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
​Parim multimeedialahendus
«Kadunud koolimajad»
postimees.ee, 4. september 2018
«Radari», Postimehe, maakonnalehtede ning äriarenduse- ja teostuse osakonna töötajate koostööprojekt: Mari Mets, Helen Mihelson, Holger Roonemaa, Maret Müür, Aarne Seppel, Ege Tamm, Jekaterina Minkova, Silvia Paluoja, Meelis Kalme, Kaspar Koort, Anu Viita-Neuhaus, Martha-Beryl Grauberg, Kadri Laube, Anne Põder, Tiit Reinberg, Merit Männi, Birgit Itse, Helina Välb, Karl-Eduar Salumäe, Siim Saavik, Mihkel Maripuu, Meelis Meilbaum, Dmitri Kotjuh, Elmo Riig, Hegle-Lee Paiste, Eero Otsus, Kätlyn Koritski, Merilin Kukk.
​Parim multimeedialahendus «Kadunud koolimajad» postimees.ee, 4. september 2018 «Radari», Postimehe, maakonnalehtede ning äriarenduse- ja teostuse osakonna töötajate koostööprojekt: Mari Mets, Helen Mihelson, Holger Roonemaa, Maret Müür, Aarne Seppel, Ege Tamm, Jekaterina Minkova, Silvia Paluoja, Meelis Kalme, Kaspar Koort, Anu Viita-Neuhaus, Martha-Beryl Grauberg, Kadri Laube, Anne Põder, Tiit Reinberg, Merit Männi, Birgit Itse, Helina Välb, Karl-Eduar Salumäe, Siim Saavik, Mihkel Maripuu, Meelis Meilbaum, Dmitri Kotjuh, Elmo Riig, Hegle-Lee Paiste, Eero Otsus, Kätlyn Koritski, Merilin Kukk. Foto: Postimees.ee

Keset palavaimat suve lükkas vaevu paar kuud ametis olnud uurivate ajakirjanike juht Holger Roonemaa käima suletud koolide projekti. Loo aluseks oli haridus- ja teadusministeeriumi töötaja eraviisiline register, milles olid andmed iseseisvuse taastamisest alates suletud koolide kohta.

Algusest peale oli selge, et see peab olema tõeline Eesti Meedia koostööprojekt: Holger jagas ajakirjanikud kiiresti ära ning paari koosolekuga oli selge, mis pakub huvi Kanal 2 «Radarile», mis maakonnalehtedele ja millega tegelevad Postimehe ajakirjanikud. Fookus kitsenes koolimajadele, just hoonetele, kus enam haridust ei pakuta ja mis on saanud uue huvitava elu, aga ka depressiivsetele maalilistele tondilossidele.

Veebi jaoks oli kohe algusest peale kaks suurt probleemi. Välja tuli mõelda, mida teha 337 kooliga. Kõik nad olid ilusti tabelis olemas ja mingil määral oli ka infot. Aga see oli väga ebaühtlane: mõne kooli kohta ei teadnud isegi vallainimesed ega aastakümneid kohapeal elanud inimesed, kus majas see kool seal oli või kas üldse oli.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles