Valga ja Tõrva piirkonda teenindava Atko Bussiliinide maakonnaliinid kuuluvad nende sekka, mis tuleva aasta 1. juulist tasuta sõitu pakuvad.

FOTO: Arvo Meeks/Valgamaalane

  • «Tasuta» ühistranspordi kehtestamiseks puudub seaduslik alus.
  • Maanteeamet üritab ministri plaani jõuga läbi suruda teiste inimeste kätetööna.
  • Eelmise sajandi süsteemi põlistamine takistab tööd tulevikulahenduse nimel.

Käes on unikaalne ajalooline võimalus vaadata Eesti ühistranspordi korraldamist täiesti värske pilguga ning lähtuda vanamoelise süsteemi toitmise asemel sõitjate vajadusest, kirjutab Põlva vallavolikogu esimees Igor Taro (IRL).

Sõitjad on korduvalt väljendanud oma seisukohta, et «tasuta» sõiduõiguse asemel vajatakse tihedamaid ja kiiremaid ühendusi keskustega ning paindlikumat lähenemist.

Kagu-Eestis sotsiaalmeedia arvukates gruppides läbiviidud küsitlused näitasid ilmekalt, et tasuta sõit ei kuulu viie kõige enam lahendamist vajava probleemi hulka ühistranspordis. Sellega – spetsialistide ja teenuse vajajate vaates – võiks olla maanteeametile ja ministeeriumile kõik öeldud. Usaldage ikkagi valdkonnas tegutsevaid ning ühistranspordiga maapiirkondades liikuvaid inimesi, kes vajavad teistsuguseid lahendusi, kui suurlinnas.

Nüüd tundub, et kõik on arenemas hullemas suunas, kui alguses paistis.