Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse.

FOTO: Peeter Langovits / Postimees

Praktika ja plaanitava seaduse järgi on sõidujagamine äravahetamiseni sarnane taksoteenusega, välja arvatud need reeglid, mis tagavad sõitjate turvalisust. Piiranguteta ja järelevalveta sõidujagamist lubades ei jää traagilised tagajärjed tulemata, hoiatab Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse.

Tellijale

Lääne-Virumaal juhtus 24. jaanuaril 2003 viie hukkunuga liiklusõnnetus. Selle põhjustas sõiduautoga Toyota ebaseaduslikku reisijatevedu korraldanud juht. Õnnetus juhtus hommikul kell 7.35 ja selle üks eeldatav põhjus oli juhi üleväsimus, kuna ta oli eelmise töö lõpetanud kell kuus.

Hiljuti tellisin takso. Kohale tuli plafoonita Audi, roolis sõidujagaja. Juht oli viks ja viisakas ja jõudsime ilusasti sihtpunkti. Tänaseni kriibib mind aga sõidujagaja ütlus, et ta töötab küll põhikohaga mujal, kuid õhtuti ja nädalavahetustel… maandab ta autoroolis stressi.