ELil on naabruspoliitika, sealhulgas Lõuna-naabruspoliitika, mille eesmärk on aidata naaberriikides toetada majandust, õiguskorda, julgeolekut. Nii et naaberriikidest ei lähtuks ohtu meile enestele. ELil on ka arenguabi poliitika ja humanitaarabi poliitika. Nende poliitikate elluviimiseks on ette nähtud suured summad.
Euroopa riikidel on tegelikult palju raha, mida kasutada sündmuste mõjutamiseks ja kriiside lahendamiseks. Pangakriisi ajal 2008–2011 aidati pankasid 4,5 triljoni euroga. ELi transpordivõrgustiku arendamiseks eraldati aastaiks 2014–2020 28 miljardit eurot, neli korda rohkem kui varem, samal ajal kui eelarvet üldiselt kärbiti.
Kui mõelda niiviisi, et meie enam-vähem usaldusväärseid lõunapoolseid naaberriike võiks majanduslikult aidata samas suurusjärgus, nagu EL aitab oma kehvemal järjel olevaid liikmesriike, see tähendab ca kolm protsenti abi saavate riikide sisemajanduse kogutoodangust, siis oleks vaja aastas umbes 40 miljardit eurot. Tahtmise korral see üle jõu ei käi. Kontrollisin mitu korda, kas see näitaja on tõesti nii väike. Kõigi lõunanaabrite SKT kokku on kümme korda väiksem kui ELi SKT. Kusjuures ei ole ju juttu tagastamatust abist, mis tuleb maksumaksja rahast.
Eelkõige võiks EL toetada Euroopa ettevõtteid, kes investeerivad nendesse riikidesse. Saajate poolel on eelduseks investeeringute kaitse, nii nagu seda mõistetakse kapitalismi tingimustes. See tähendaks ka ausa konkurentsi, läbinähtava raamatupidamise, õiguskindluse siirdamist naaberriikidesse.
Siinkohal tuleb rõhutada, et kapitalismi eduka pealetungi vältimatu koostisosa on ka vabakaubandus ehk mõlemapoolne tegelik turgude avamine. Investeeringud ja vabakaubandus on ELi vahendid sellise naabruse kujundamiseks, kust ei põgeneta vähemalt majanduslikel põhjustel.